
מיועדת להורים המחפשים אלטרנטיבה לטיפול קונבנציונאלי:
הרפלקסולוגיה היא שיטת טיפול שידועה בהשפעתה המרגיעה, בהיותה מאזנת את מערכות הגוף ומסנכרנת ביניהם. חוסר שקט גופני ומחשבתי עשוי להתמתן, כאשר מתחברים אל כפות הרגליים. “בית ספר דרך כפות הרגליים” היא גישה מתודית מעשית המכוונת אל מרכזי הקשב, הרגיעה והלמידה החבויים בכל אדם ובפרט כשהיא מותאמת לצרכי הילד הסובל מבעיות קשב וריכוז. שיטה זו פותחה במטרה לתת לילד כלי לטיפול עצמי ולהגברת הריכוז. הילד רוכש טכניקות יעילות להתמודדות עם בעיות של קשב וריכוז, ומפתח בתוכו ערוץ קשב פנימי חלופי – הערוץ התחושתי. במסגרת השיטה לומד הילד לחוש את עולם הסימבוליקה באמצעות כפות הרגליים. לדוגמא: תוך כדי טיפול מצייר המטפל סמלים, אותיות, מילים וצורות על כפות רגליו של הילד ובסדרה של תרגילים משחקיים לומד הילד לזהות ולזכור את הסימנים שצוירו. שיטה זו מפתחת את הזיכרון התחושתי של הילד ומסייעת לו ללמוד ולזכור צורות, מילים וסמלים (ובכך לעקוף את שיטות הלימוד הרגילות בהן הוא מתקשה). השיטה מוכחת ומסייעת לילד בשיפור דרכי העיבוד והלמידה: – הגברה של יכולת הקשב והריכוז – פיתוח תפיסת המרחב – העמקה של הזיכרון התחושתי דרך כפות הרגליים – פיתוח וחיזוק יכולת המעקב והעיבוד של מידע מורכב.
בסדנא נלמד את נקודות ההשתקפות של איברי ה”רגשות” וההרגעה בכפות הרגליים + שיטות מתודיות המפעילות את הילד בצורה לא קונבנציונאלית ומכאן אילוץ הילד להתמודד עם “שריר” הקשב והריכוז.
משך הסדנא: שלושה מפגשים, שעה וחצי-שעתיים כל מפגש.


